Saturday, December 26, 2009

Konvensyen Sunnah

aku duk semak 1 hadis sehari due ni.
last2 jumpe gak.

"Seorang muslim yang bergaul dengan orang ramai dan bersabar atas kesakitan yang mereka lakukan lebih baik dari seorang muslim yang tidak bergaul dengan orang ramai dan tidak bersabar atas kesakitan yang mereka lakukan." (HR. al-Tirmizi dan Ibn Majah)

Pengajaran hadis, aku kene bergaul dgn semua orang dan bersabar dgn pape ujian.
Ade sesetengah budak yg boleh buat aku meletup kalo bergaul.
So sementara tgh panas, lebih baik aku avoid dulu.

Asasnya, aku nak berdakwah kt dorg, dakwah supaya kembali dan memahami manhaj sunnah.
Aku tak bley give up.

Bile follow konvensyen sunnah yg baru habes tu, rase macam hina plak sbb aku tak buat kerja sangat kt mesir ni, duk provoke orang je. Kadang2 tu, aku da benti provoke, tp org masih ingat aku duk provoke lagi. Tape, dorg tak paham. Aku yg paham kene pahamkan. Papehal aku ttp berserah kpd Allah swt.

Mohd Peng

No comments:

Post a Comment