Wednesday, August 18, 2010

Sabar je la...
Aku rindu kt Nana...
Rase mcm nak balik Malaysia plak jumpe Nana & kawan dia tu.
Payah nak settle online camni..
Dia pun tak kenal aku...

Tp buat masa skarang, sabar je la yg aku boleh buat.
Terima kasih sbb tak kutuk aku hipokrit =)
Aku akan terus mencuba =)

......
Ni aku jd judgmental. Bukan nak gaduh ye, positifla sket.. anggap ni reflection =)
Penat aku cari buku psychology.
Ok, kalau kau bace ni, aku bagi analisis free psl kau =)

Drp pemerhatian aku, kau byk buat "Reaction Formation" (Level 3 Defense Mech)
Reaction Formation ni bermaksud reaksi yang berlawanan drp ape yg kau rasa, ko deny ape yg kau rase, instead ko buat yg berlawanan dgn yg ko rase. Contohnya kalo ade org tu die takut hantu, tapi die pilih utk tak takut hantu.. Ni la reaction formation.

Aku tak kenal kau betol2 camane. Tp dr gaya kau menulis org dah boleh judge. Ko directkan blame tu kt aku. Ko play the victim, kononnya aku sajela yg duduk blame ko dan ko innocent & profesional. Aku tak kutuk pape ni. Tp ade line yg nipis utk membezakan samaada kau ni betol2 innocent & profesional or kau dalam separa sedar tgh buat Reaction Formation Defense Mechanism..

2nd ko ade buat projection (Level 2 defense mech).. Projection ni la yg aku ckp paranoia tu. Ko projectkan benda yg tak wujud kt org lain. Ko ade buat camtu.

Aku takkan bgtau ape perbuatan ko yg buat aku ckp ko pakai teknik2 tu dalam separuh sedar, ko cari sendirila, diri kau, ko mesti kenal, mesti ko byk bercakap sorg2.

Pape pun itu part of your character i guess. Ade yg boleh diubah & ade yg tak boleh. So aku boleh je terima kalau kau mmg camtu. Kene tulis betul2 ni, aku tade niat ek nak gado2 ni, ckupla. Ni penilian as a professional. Kau kisah or tak kisah judgment aku ni tu kau punye pasal. Tp aku sarankan kau renung2la skit. At least kalo ko tak ok dgn aku pun aku harap ko bolehla ok dgn org lain. Peace! =)

No comments:

Post a Comment