Saturday, January 2, 2010

Isma & Perubatan

Tengok budak2 semangat ngan agm perubatan kali ni.
Bagusla.
Aku kekal camni.
Masih dgn azam utk baiki akhlak aku.

Aku cube tanak makan ubat mental.
Aku buang dah sume ubat2 tu.
Skang aku masuk gym balik.
Stp kali aku pegi gym, aku akan workout sampai penat nak mati.
Kt situlah aku lepaskan nafsu marah.
Tp gym yg aku pegi tade punching bag, mmg tak nice.
Kesannya, aku masih tumbuk2 dinding, konkrit, kayu, locker.
Tp dah seminggu lebih aku tak tumbuk manusia, walaupun arab.

Hari khamis ari tu aku botak.
Aku rase relief bile botak.
Pasni kene beli mesin gunting rambut tu,
sbb aku nak kekal botak.

Tapi, aku tak bleh nak tipula.
Aku rase panas bile tgk budak2 yg bajet bagus sangat nih.
Maybe dorg rase aku cakap banyak.
Tp aku rase dorg yg cakap banyak.
Ade sorg budak tu, bdak laki la,
hampir nyebabkan aku pukul member baik aku.
Pegi buat citer, api2kan aku ngan member baik aku.
Die mmg perasan die otai.
Tapela, aku tak kesah pun kalo gelaran tu die nak.

Yg aku kesah, tiap2 kali aku nampak die dgn budak pompuan,
mulut die macam babi.
Kalo ade org kate die playboy, mmg betol pon.
Aku tataula die yg bmsalah or aku yg bmsalah.

Kadang2 aku rase, maybe hati aku yg bmsalah, ramai sgt org yg aku benci nih.
ntahla.

Pasal agm.
Aku lepak ngan nash, mat top & ramzy.
Aku tanye dorg & adela lg bdak2 lain.
Patut tak aku bawak usul utk murnikan masalah2 jemaah dlm perubatan ni.
Semua yg aku tanye kate takyah.
Semua suruh aku settle diam2, jumpe direct.
Masalahnye aku da jumpe direct bdak2 yg tlibat tu.
Ngan ustaz ishak pun dah. Haji derih pun dah.

Ntahla.
Kalo ade org bangkit jgk isu jemaah2 ni time agm nanti,
aku harap dorg bleh settle dgn baik dan terus settle kt situ.

Dengan nama Allah, aku tak berniat nak back up isma, anas or sape2.

Pegi cari, ayat ape dalam quran yg suruh kte kembali kpd Allah dan rasul bile mukmin berselisih.

Pegi cari, nas mane yg suruh siasat sstu berita tu dlu.

Itu yg islam ajar.
Kalo betulla nak ikut islam.
Kalo betulla perlembagaan perubatan ni ikut quran & sunnah, bukan ustaz2 PMRAM.

Ini tidak, ustaz2 PMRAM, BKAN, Senior2 medic cairo lagi tinggi dr quran & sunnah.

Pastu mengaku pejuang islam. Lahanat betol la.

Kalo ustaz2 isma tu bawak pegi mahkamah,
buat dakwaan kt ustaz2 PMRAM yg tuduh isma culik budak,
bawak pecah belah mahasiswa kt mesir, aku jamin,
kt mahkamah dunia ni lagi ustaz2 ISMA tu akan menang.
Tu belum kt mahkamah Allah lagi... haiishhh...


Aku harap qamarul azwan tak buat taik.
Die ni baik. Tp bile masuk bab jemaah, die jadi taik.
Die bagi alasan perlembagaan perubatan, hubungan rasmi hanyalah dgn bkan.
Aku harap die sedar yg die tu seperti mencari-cari alasan.
Dan aku harap aku tak hentak die nanti.
Kalau aku hentak die, jangan halang.

Pastu ade akhwat yg tak suke giler isma kate budak2 isma ni tak support aktiviti perubatan.

Paan mahbub kate ade naqibat isma yg jd naqibat smart circle perubatan,
tak ikut silibus yg dah diberi, dorg wat silibus snirik.
Aku tatau sejauh mane kebenaran dakwaan paan ni.

Tapi bagi aku, masalah2 yg dorg alasankan utk perang ngan isma ni boleh selesai dgn baik.
Buat ape nak stick kt perlembagaan yg nyebabkan ahli bergaduh?
Kalo aku buat perlembagaan, ustaz2 yg nak ngajar kelas tafaqquh mestilah jilat kote aku,
mesti korg ckp perlembagaan tu buruk.
Samela perlembagaan yg marol sebut tu.

Marol ni bagi aku terpengaruh ngan senior2 perubatan cairo mase cuti summer 1st year dlu.
Time tu aku pun terpengaruh same. Sbb tu aku anti isma mase 2nd year dlu.
Senior2 tu plak mmg terang2 jenis pro pmram, syeikh ibrahim & syeikh yusri..
Tp dorg senior, so salah guna kuasa dgn imej wara' tu tak kantoila sangat.
Kesan drp tindakan2 aku dlu buruk, lagi pecah budak2.
Aku tatau r marol nampak ke tak benda ni.

Masalah budak2 isma2 tak support aktiviti perubatan.
Lagi skali aku tatau betul ke tak dakwaan ni,
tp bleh selesai dgn baik.
Pegi je slow talk ngan anas or ayesha or sape2 jela yg korang rase die budak isma,
pegi je, aku dah slow talk byk kali ngan anas.
Aku tak rase ade masalah pon.
Aku tak rase dorg boikot pun.

Masalah silibus sc, pun bleh settle dgn baik.
Aku snirik, byk benda yg aku tak setuju ngan silibus sc & kelas tafaqquh.
Tp nak buat cane, senior2 medic cairo tu mmg taik.
Aku rase nanti aku hentak gak sorg senior tu.
Masalah ni bleh selesai.
Bawak bincang, face to face.

Tp dorg ni sume nak cakap belakang2.
tak berani tulis blog dgn nama snirik utk luahkan pape yg dorg tak puas hati.
Alih2 pegi suruh budak lain tulis.
Pastu jadila isu.
Pastu gaduh.
Aku pun tak tenang duduk.
Sembang dgn org ni, ckp camni.
Sembang dgn org tu cakap camtu.
Hanjing la.
Last2 aku plak yg sakit.

Aku akan pegi agm perubatan alex ni.
Aku takkan buat pape selagi tak perlu.
Kalo masuk je bab jamaah, aku akan dengar dulu.
Tp kalo ade yg buat taik, aku akan sound dgn baik.
Aku bagi hujah aku.
Aku back up pihak mane yg aku rase dorg benar.
Kalo taik jugak, jangan halang aku ya.
Aku silat gayung belt hijau je.
Aku blajar free sparring skit2.
Tak power pun martial arts aku.
Tp aku tak takut mati. Ingat tu.


Mohd Peng

No comments:

Post a Comment